سه گروه مخالف ظهورند:
سه گروه مخالف ظهورند: دونهمتها، غربزدهها و مسئولینی که میخواهند اول باید نان خودشان در روغن باشد، بعد خدمت کنند!
استاد پناهیان
موافقان و مخالفان ظهور، چه کسانی هستند؟ موافق ظهور بودن، به ادعا و سر و صدا نیست. موافقان ظهور، منتظران واقعی حضرت هستند که امیرالمؤمنین(ع) فرمود: منتظر امر ما، مانند کسی است که در راه خدا در خون خودش غلتیده است(تحف العقول/115) ایمانی که موجب میشود منتظر باشی و ظهور را تمنا کنی و بیتفاوت نباشی، تو را در مقام شهدا قرار میدهد. وقتی مقام انتظار اینقدر بالاست؛ پس لابد منتظر ظهور شدن و تمنا کردن آن، کار سختی است و هر کسی نمیتواند منتظر باشد.
چرا اجر منتظران اینقدر بالاست؟ یکی از دلایل مهمش همت بالای منتظر است. چون منتظر روح و همت بلندی دارد و فقط به فکر خودش نیست، بلکه میخواهد همۀ انسانها از نعمت عدالت و سعادت بهرهمند شوند. شخصی از امام صادق(ع) پرسید: نماز و عبادت ما بیشتر ارزش دارد، یا نماز و عبادتی که بعد از ظهور آخرین امام خوانده میشود؟ حضرت فرمود: نماز و عبادت شما بیشتر ارزش دارد! چون شما در دوران غربت زندگی میکنید، اما بعد از ظهور، یاران حضرت در اوج اقتدار هستند و این زجر شما را نمیکشند! آن فرد پرسید: اگر الان ثواب عبادت ما بالاتر است، پس چرا برای ظهور دعا کنیم؟ حضرت فرمود: این چه حرفی است؟! آیا شما دوست ندارید که حق ظاهر شود و عدل در زمین مستقر شود؟!(کمالالدین/2/646) این نشاندهندۀ روح بزرگ منتظر است که میگوید: حق آشکار شود، فوقش برای هر نماز من، ثواب کمتری بدهند! شما با این امنیت و آرامشی که داری و مثل مردم مؤمن بحرین، یمن، عراق و شام، تحت بیشترین ظلمها قرار نداری، وقتی ضجه میزنی که «خدایا امام زمان ما را برسان!» در واقع قیمت خودت را نشان میدهی، این گریه و تمنای شما برای ظهور، قیمت بیشتری دارد.
موافقان ظهور:
موافقان ظهور، خیلی همتشان بلند است؛ ولی دونهمتها نمیتوانند موافق ظهور باشند. امام(ره) میفرمود: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است»(صحیفۀ امام/21/327)
مخالفان ظهور:
چهکسانی مخالف ظهور هستند؟ گروه اول: آدمهای پستهمت؛ کسانی که خودخواه هستند و نمیخواهند همۀ جهان آباد شود.
گروه دوم: کسانی که امید دارند غرب و شرق عالم یک راهی برای سعادت بشر باز کنند. در واقع، غربزدهها مخالف ظهور هستند! اینها دنبال جامعۀ مدنی غربی هستند نه جامعۀ مهدوی! الگوی اینها و مدینۀ فاضله اینها جوامع عقبماندۀ اروپایی و آمریکایی است که رذلترین و کثیفترین انسانها بر آنها حکومت میکنند. اینها رشد و سعادت را در آنجا میدانند، و لذا دنبال ظهور مهدی فاطمه نیستند.
گروه سوم: کسانی از مسئولان که نانشان فعلاً در روغن است؛ چون اگر این مسئولان در زمان ظهور حضرت باشند که حضرت جز نان خشک و جز لباس خشن به آنها نخواهد داد! یکی از اصحاب امام صادق(ع) عرض کرد: ای کاش شما همان امامی بودید که ظهور میکند! حضرت فرمود: بهخدا قسم، اگر ظهور با من بود، به تو که اصحاب من هستی جز لباس خشن و نان خشک چیزی نمیرسید(إِلَّا أَکْلُ الْجَشِبِ وَ لُبْسُ الْخَشِن؛ دعوات راوندی/296)
مسئولینی که دوست دارند اول نان خودشان در روغن باشد و بعد خدمت کنند، بهدرد امام زمان نمیخورند و طبیعتاً اینها برای فرج هم دعا نمیکنند! چون اگر حضرت بیاید و بخواهد اینها را بهکار بگیرد، بر اینها سخت میگیرد و اصلاً از اینها استفاده نمیکند. هرکسی نمیتواند ادعا کند که من منتظر ظهورم.
#سروش_پیام_رسانی_ایرانی
#سروش_پیام_رسانی_ایرانی
بسیار ساده لو حانه است که ما فکر کنیم که آمریکا و اسرائیل که به با وحشیگری تمام به کو دکان رحم نمیکنند نرم افزاری میسازند که ما از آن بر علیه آها استفاده کنیم
دردا که ماه رحمت حق باز هم گذشت
سید هاشم وفایی
دردا که ماه رحمت حق باز هم گذشت
با آن که لحظه لحظه او مغتنم گذشت
درهای مغفرت به روی ما گشوده بود
مهمانی خدا به وسعت جود و کرم گذشت
شب های قدر او چقدر باشکوه بود
ساعات غرق عفو گنه دم به دم گذشت
بر خرمن گناه من آتش کشید دوست
با آن که دید معصیتم از رقم گذشت
دست مرا گرفت خدا و نجات داد
وقتی ز پا فتادم و آب از سرم گذشت
کتاب «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری»
کتاب «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری» که توسط سعید صلح میرزایی گردآوری شده، شامل دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد مسئله فلسطین است.
در این کتاب مقدمهای به قلم دکتر ولایتی درباره اهمیت فلسطین و جایگاه آن در امت اسلامی موجود است.
عناوین 8 فصل «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری» عبارتند از: «کلیات»، «شکست ها و پیروزی ها»، «مسئولیتها»، «جنایات»، «راه حل ها»، «قهرمانان»، «روشنگری» و «آینده ی روشن».
همچنین کتاب شامل بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعهی تهران در تاریخ 17/5/ 1359 (دومین روز قدس) است.
در بخشی از کتاب از بیانات رهبری آورده شده است:
«دولت بیاصل و نسب؛ دولت جعلى؛ ملتِ دروغى. از اطراف دنیا آدمهاى شریر را گرد آوردند و ملغمهاى به اسم «اسرائیل» درست کردند! این ملّت است؟! هر جا یهودیهاى شریر و خبیثى بودند، در آنجا جمع شدند. در اغلب کشورها، یهودیها هستند و زندگى میکنند - در کشور ما هم هستند که زندگیشان را میکنند - کارى به کار کسى ندارند، کسى هم به آنها کارى ندارد. کشورشان است و در آن زندگى میکنند. آنهایى که به سرزمینهاى اشغالى رفتند، خبیثها، شریرها، طمّاعها، دزدها و آدمکشها بودند که از همه جاى دنیا جمع شدند. این شد یک ملّت؟! ملت و دولتى که این طور به وجود آمده است و اسم خودش را اسرائیل گذاشته، غیر از راهِ ترور، راهى ندارد؛ حرف حسابى ندارد. آن وقت، چنین موجوداتى با این دنائت و پستى و پلیدى، میخواهند دولت و ملتِ نورانى و سربلند و عزیزى مثل ایران را در افکارِ عمومىِ جهان متّهم کنند. خودِ آنها از همه متّهمتر، مجرمتر و روسیاهترند.»
این کتاب در قطع رقعی و 416 صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.
گفتنی است؛ کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (مدظله العالی) پیش از این به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شده بود و از نسخه روسی آن رونمایی شده است.
نماز عید فطر
نماز عید فطر در زمان حضور امام علیه السلام واجب است و باید با جماعت خوانده شود، و در زمان ما که امام علیه السلام غائب است، مستحب بوده و میشود آن را با جماعت یا فرادی خواند ،به برخی از مستحبات این نماز پرداخته ایم که درادامه می خوانید:
*نماز عید سوره مخصوصی ندارد، ولی بهتر است که در رکعت اوّل آن سوره شمس (سوره 91) و در رکعت دوّم سوره غاشیه (سوره 88) را بخوانند، یا در رکعت اوّل سوره سبّح اسم (سوره 87) و در رکعت دوّم سوره شمس را بخوانند.
* مستحب است در نماز عید بر زمین سجده کنند، و در حال گفتن تکبیرها دستها را بلند کنند، و حمد و سوره را بلند بخوانند، چه امام باشد چه منفرد.
* بعد از نماز مغرب و عشاء شب عید فطر، و بعد از نماز صبح و بعد از نماز عید فطر مستحب است این تکبیرها را بگوید: «الله اَکبَرُ، الله اَکبَرُ، لا اِلهَ اِلاَّ الله وَالله اَکبَرُ، الله اَکبَرُ وَلله الحَمْدُ، الله اَکبَرُ عَلی ما هَدانا».
*نماز عید فطر در زمان حضور امام علیه السلام واجب است و باید با جماعت خوانده شود، و در زمان ما که امام علیه السلام غائب است، مستحب بوده و میشود آن را با جماعت یا فرادی خواند ،به برخی از مستحبات این نماز پرداخته در نماز عید هم مثل نمازهای دیگر، مأموم باید غیر از حمد و سوره چیزهای دیگر نماز را خودش بخواند.
* اگر مأموم موقعی برسد که امام مقداری از تکبیرها را گفته، بعد از آنکه امام به رکوع رفت، باید آنچه از تکبیرها و قنوتها را که با امام نگفته خودش بگوید و رکوع را درک کند، و اگر در هر قنوت یکبار «سبحان الله و الحمد لله» بگوید کافی است، و اگر فرصت نبود فقط تکبیرها را بگوید، و اگر به آن مقدار هم فرصت نبود کافی است متابعت کند و به رکوع برود.
* اگر در نماز عید موقعی برسد که امام در رکوع است، میتواند نیت کند و تکبیر اوّل نماز را بگوید و به رکوع رود.
* اگر در نماز عید یک سجده را فراموش کند، لازم است که بعد از نماز آن را بجا آورد، و همچنین اگر کاری که برای آن در نماز یومیه سجده سهو لازم است پیش آید، لازم است دو سجده سهو بنماید.